Huhtikuun tavaramerkki: Mobihupi
Linnanmäen brändiä rakennetaan vahvasti hupitwistillä
Mobihupi on Linnanmäen Firmahupipalveluiden tuorein tulokas. Mobiilisovelluksella pelattavaa tiimikisailua päästään pelaamaan tulevana kesänä. Mobihupi rekisteröitiin tavaramerkiksi huhtikuussa 2020. Nyt huvipuiston toimintaa pyörittävällä Lasten Päivän Säätiöllä on rekisteröitynä yhteensä 45 tavaramerkkiä.
– Meille on todella tärkeää suojata kaikki itsellemme tärkeimmät tuotteet ja palvelut. Näin saamme niihin yksinoikeuden ja tiedämme, ettei brändimme eteen tekemämme työ valu hukkaan. Varsinkin viime vuosina olemme torjuneet nimiemme vapaan käytön systemaattisella suojauksella, kertoo Linnanmäen markkinointiviestintäpalveluista ja tapahtumista vastaava johtaja Rilla Engblom.
Linnanmäen brändiä rakennetaan vahvasti hupitwistillä. Se kertoo oivaltavasti huvipuiston hauskasta tavasta tehdä asioita. Mobihupin ja Firmahupin lisäksi riemukkaasta tavaramerkkisalkusta löytyvät rekisteröidyt tavaramerkit Hupicity, Työhuvinvointi ja Hupimestari, jonka tittelin saa jokainen huvipuiston työntekijä.
Nimiä keksitään usein henkilöstön ajatushautomoissa
– Nimivalinnoissa on tärkeää, että nimet ovat helppoja ja monikielisiksi sopivia sekä luovat mielikuvan siitä, mistä on kyse. Nimiä keksitään usein henkilöstön ajatushautomoissa. Myös asiakkailta saadaan hyviä ja toteutuskelpoisia ehdotuksia.
Uusi mobiilipeli keräsi yhteensä kolmekymmentä nimiehdotusta Liikkuvasta huvista Lintsin lystiin. Engblom kertoo hieman hämillään, että Mobihupi sattuu olemaan hänen oma ehdotuksensa.
Mobihupi on yksi Firmahupin neljästä valmiista pelivaihtoehdosta. Pelaamaan tarvitaan 15–100 hengen tiimi. Pelisovellus ladataan yhteen puhelimeen. Pelistä löytyy arvoituksellisia ja nauruhermoja kutkuttavia huvipuistossa suoritettavia tehtäviä. Ryhmän mukana seikkailee Mobihupin maailmaan johdattava kisailumestari.
Huvittelu tuottaa hyvää lastensuojelutyölle
Samalla tavoin kuin kaikki huvittelu Linnanmäellä myös pelaaminen Mobihupilla tuottaa hyvää lastensuojelutyölle. Vuonna 1950 perustetun Linnanmäen konsepti on maailmanlaajuisestikin ainutlaatuinen ja kiinnostava.
Kun mukana olleet kuusi lastensuojelujärjestöä vuonna 1957 perustivat Lasten Päivän Säätiön, sen ainoaksi tehtäväksi määriteltiin huvipuiston pyörittäminen varojen keräämiseksi lastensuojelutyölle. Vuosikymmenten aikana rahaa on jaettu yli 120 miljoonaa euroa nykyrahaksi muutettuna.
– Avustusvarat ovat järjestöille erittäin tarpeellisia. Tärkeää on myös, että pystymme tarjoamaan nuorille sekä osatyökykyisillekin vuosittain noin 650 kausityöpaikkaa. Osaan paikoista riittää 16 vuoden ikä. Puolet valituista on yleensä uusia, joten olemme merkittävä ensimmäisten työkokemusten tarjoaja. Vakituisia työntekijöitä meillä on noin 70.
Engblom muistuttaa, että jo vuosia Linnanmäelle on ollut ilmainen sisäänpääsy, ympäristöstä on muokattu viihtyisä keidas ja monenlaista hupitekemistä on tarjolla runsaasti kaikenikäisille.
Lue lisää Mobihupista Linnanmäen verkkosivuilta.
Teksti: Marjo Rautvuori
Kuvat: Linnanmäki
Kaikki kuukauden tavaramerkit
Tutustu aiemmin kuukauden tavaramerkiksi valittuihin tavaramerkkeihin.
Tutustu kuukauden tavaramerkkeihin!Tavaramerkkejä eri vuosikymmeniltä
Julkaisimme Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi tavaramerkkejä eri vuosikymmeniltä.
Tutustu juhlavuoden tavaramerkkeihin!